سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرستاری دانشگاه آزاد آباده (پرستاری و سلامت)
لینک دوستان

 

 

متیل آمفتامین، که در بازار سیاه بنام «شیشه» معروف است، نام یک ماده روان گردان است. این ماده محرک قوی سیستم اعصاب مرکزی است. مت‌آمفتامین با تاثیر مستقیم بر مکانیسم‌های مغز شادی و هیجان در فرد ایجاد می‌کند. مت‌آمفتامین همچنین باعث اختلال شدید در خواب و یا بی‌خوابی شدید می‌شود. مصرف کننده دچار بی‌اشتهایی شدید شده و ساعت‌ها و حتی تا روزها اشتها به غذا ندارد. در عین حال این ماده باعث تشنگی می‌شود و مصرف کننده مجبور است مقدار زیادی آب بنوشد. میزان جذب و دسترسی ماده به بدن 62?7 تا 100درصد است….

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: متیل آمفتامین

[ چهارشنبه 93/2/31 ] [ 10:16 عصر ] [ ]

 

 

 

این گروه از ابتلا به سرطان پوست می‌ترسند و سعی می‌کنند از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت کنند.

از طرفی ویتامین D توسط نور مستقیم خورشید در پوست ساخته می‌شود. آیا محافظت از پوست در مقابل سرطان نمی‌تواند باعث کمبود ویتامین D شود؟ چه کنیم تا هم ویتامین D کافی دریافت کنیم و هم از خطر ابتلا به سرطان در امان باشیم؟ چه مدت زیر نورخورشید بمانیم؟ و این که نیاز روزانه به ویتامین D چقدر است؟

حقایقی در مورد ویتامین D

گاهی اوقات از گوشه و کنار خبرهای مختلفی در مورد ویتامین D می‌شنویم. بخصوص آنهایی که می‌گویند ویتامین D برای بیماری‌های مختلفی مانند چاقی، بیماری‌های قلبی، سرطان و افسردگی مفید است.

در این میان دچار گمراهی می‌شویم که آیا این ادعاها درست است یا فقط راهی برای رونق بخشیدن به بازار فروش ویتامین D است.

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: ویتامینD

[ چهارشنبه 93/2/31 ] [ 8:45 صبح ] [ ]

 

 

 

 

مجله سیب سبز: گاهی ماجرا از یک نارضایتی کوچک شروع می‌شود؛ نارضایتی از رفتار یا حتی ظاهر شریک زندگی که به قیمت عقب‌نشینی همسرش در رابطه زناشویی تمام می‌شود اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. سردی این رابطه، اغلب نارضایتی‌های دیگر و فاصله بیشتری را ایجاد می‌کند و این چرخه تمام‌نشدنی معیوب، هر روز زوج‌ها را از هم دورتر می‌کند. آمار طلاق شگفتی‌ساز می‌شود و کارشناسان نقشی نارضایتی جنسی در بالا رفتن این ارقام را انکار نمی‌کنند. اگر شما هم احساس می‌کنید که رابطه زناشویی‌تان به یکی از مشکلات جدی زندگی مشترک‌تان تبدیل شده و عشق‌تان را به سراشیبی انداخته است در ادامه این مطلب با ما باشید تا اصلی‌ترین سردکننده‌های این رابطه را بشناسید.  

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/2/30 ] [ 8:19 صبح ] [ ]

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با بیان اینکه "در حال حاضر ایدز در ایران و منطقه خاورمیانه رشد صعودی دارد"، اظهار کرد: متأسفانه شیوع ایدز در ایران از طریق تماس جنسی رو به افزایش است.
دکتر مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، متخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: ایدز در افراد زیر 30 سال و در مردان بیشتر دیده شده و در زنان نیز در حال افزایش است و اگر در این خصوص فکر اساسی نشود تعداد نوزادانی که با ایدز متولد می‌شوند هر روز بیشتر خواهد شد.

وی نداشتن آگاهی کافی مردم از ایدز، شیوع و راه های پیشگیری آن را از بزرگترین معضلات جامعه ایران دانست و گفت: مردم ایران و به خصوص نوجوانان از ایدز اطلاعات کافی ندارند و به جد می گویم رسانه‌ها و آموزش و پرورش نقش عمده‌ای در آگاه کردن مردم می توانند داشته باشند.

وی افزود: ولی متأسفانه به دلیل قبح مسئله، در مدارس و رسانه‌های کشور ما شفاف سازی نمی شود و مهارت زندگی به نوجوانان و جوانان در اینکه به اعتیاد و بی بندوباری نه بگویند آموزش داده نمی شود تا کمتر دچار آسیب‌های زندگی شوند.
دکتر محرز با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات ایدز، گفت: مرکز تحقیقات ایدز ایران از نقشی محوری درایران و منطقه جهت بالا بردن و پیشبرد سطح آگاهی در زمینه HIV/AIDS برخوردار است. به همین منظور، با همکاری دیگر مراکز تحقیقاتی و با کمک پژوهش، آموزش و توسعه برنامه های الگویی هدف‌هایی چون افزایش طول عمر افراد مبتلا، جلوگیری از انتقال HIV و بالا بردن سلامت افرادی که با HIV/AIDS زندگی می‌کنند را دنبال می‌کند.



برچسب‌ها: HAV
[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 3:20 عصر ] [ ]

 

 

 آیا شما هم کمردرد دارید؟ باید بگوئیم که تنها شما نیستید که از درد کمر رنج می برید و سالانه افراد بسیاری فقط بخاطر درد کمر نزد پزشک می روند تا با هر دارو و مسکن تجویزی از این درد رها شوند. کمردرد شما چه به خاطر بلند کردن جسم سنگین باشد، چه بخاطر ایستادن طولانی مدت یا مشکلات مزمن دیگر، حتماً لازم نیست دارو مصرف کنید تا این درد تسکین یابد. روش هایی که در زیر برشمرده شده اند روش های ثابت شده و مطمئنی برای تسکین درد کمر هستند و دیگر نیازی نیست از دارو برای درمان کمردرد استفاده کنید.

یوگا


در یک تحقیق انگلیسی که در مجله پزشکی داخلی منتشر شد، افرادی که کمردرد داشتند و یک بار در هفته به مدت سه ماه کلاس یوگا می رفتند، بهبود بیشتری نسبت به افرادی که درمان های عادی مانند دارو یا فیزیوتراپی انجام می دادند، پیدا کردند.

[ دوشنبه 93/2/29 ] [ 3:14 عصر ] [ ]

 

 

 

خبرگزاری ایسنا: دانش آموزان در این ایام هرگز صبحانه خوردن را فراموش نکنند چون مصرف صبحانه، گلوکز مورد نیاز برای فعالیت مغز را تامین میکند.

همچنین مصرف عسل به ویژه به همراه کنجد به تقویت حافظه و به خاطرآوردن مطالب درسی کمک میکند.

دانش آموزان برای داشتن خواب راحت، باید شب قبل از امتحان یک لیوان شیر گرم پیش از خواب میل کنند، از مصرف قهوه، چای یا نوشابه گازدار کولا از حدود شش ساعت قبل از خواب پرهیز کنند و مصرف این مواد را در طول روز به حداقل برسانند.
ادامه مطلب...

[ شنبه 93/2/27 ] [ 8:55 صبح ] [ ]

 

 

آیین نامه استفاده از دانشجویان گروه پرستاری در بالین ابلاغ شد 

آیین نامه استفاده از دانشجویان گروه پرستاری در بالین به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شد. 


به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی نظام پرستاری، آیین نامه استفاده از دانشجویان گروه پرستاری در بالین با توجه به کمبود شدید نیروهای کادر پرستاری در سطح بیمارستانها و به منظور آمادگی ،افزایش مهارت های عملی و توانایی های حرفه ای و کسب تجربه دانشجویان پرستاری برای حضور در بخش های درمانی، تهیه و تدوین شده است.

این آیین نامه با امضای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، ابلاغ شد.

این آیین نامه در 14 ماده و 12 تبصره تنظیم شده است و از این پس برای تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور لازم الاجرا می باشد.

 

 پایان خبر


[ پنج شنبه 93/2/25 ] [ 9:36 صبح ] [ ]

 



برچسب‌ها: یا زینب کبری
[ چهارشنبه 93/2/24 ] [ 9:30 عصر ] [ ]


دکتر هوشنگ سلطان زاده، داروساز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ویتامین C یا اسید آسکوربیک یکی از مواد مغذی مهم است ویتامین C ویتامینی محلول در آب است و برای رشد و نمو طبیعی لازم است. این ویتامین به جذب آهن در بدن نیز کمک می‌کند.
وی افزود: از آن‌جا که بدن قدرت تولید یا ذخیره‌ این ویتامین‌ را ندارند از این جهت مهم است که ویتامین‌ C در جیره غذایی موجود باشد. برای بسیاری از افراد یک پرتغال بزرگ، یک ظرف توت فرنگی (حدود 165 گرم) یا فلفل قرمز یا کلم بروکلی خورده شده مقدار کافی ویتامین C روزانه را تامین می‌کند. مقدار اضافی ویتامین C از ادرار دفع می‌شود.
[ چهارشنبه 93/2/24 ] [ 9:32 صبح ] [ ]

به گزارشخبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ اهدای خون حتی به میزان کم برای سلامت اهدا کننده گاهی فواید بسیاری نسبت به شخصی دارد که خون را دریافت می‌کند.
بررسی ها نشان می‌دهند اگر احساس سنگینی می‌کنید و سرگیجه و سردرد امانتان را بریده است  با اهدای خون می‌توانید خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سکته‌ی قلبی و یا حتی سرطان را کاهش دهید.
گفتنی است اهدای خون سبب ترشح نوعی هورمون‌ آرامش‌بخش در بدن می‌شود که در روحیات و خلقیات شما بسیار مؤثر است و می‌تواند به نفع سلامتی‌تان باشد.
نتایج مطالعات نشان می‌دهند مردان به نسبت باید بیشتر از زنان خون بدهند و در فصل تابستان با کمی خون دادن در اوایل تابستان می‌توانید از افزایش درجه حرارت بدنتان و عرق کردن و یا سوزش خلاص شوید و تابستانی بدون احساس گرمای زیاد سپری کنید.

[ سه شنبه 93/2/23 ] [ 12:42 صبح ] [ ]
   1   2   3      >
درباره وبلاگ

امکانات وب


وبلاگ هوادار حمید عسکری

ابزار منو ثابت