سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرستاری دانشگاه آزاد آباده (پرستاری و سلامت)
لینک دوستان

 یه گشتی که در بازار میوه و تره بار بزنید حتما میتونید این روز ها بلال تهیه کنید. با خوندن این مطلب حتما به فکر تهیه ذرت و استفاده از اون خواهید افتاد. ذرت ابتدا در مکزیک و قسمتهایی از قاره آمریکا بوده و کم کم به کشور های دیگه منتقل شده. این گیاه کاربرد های بسیار زیادی در آشپزی داره و در بسیاری از غذا ها چه به صورت کامل و پخته شده و چه به صورت آرد یا نشاسته مورد مصرف قرار میگیره. احتمالا خیلی از شما هم تاحالا از ذرت در انواع سالاد ها استفاده کردید. این گیاه خواص خیلی عالی داره که در این مطلب در موردش صحبت میکنیم.

ذرت شیرین


خواص کلی ذرت

ذرت به طور کلی حاوی قند بیشتری نسبت به دیگر سبزیجات هست. ذرت با فلانوئید ها و آنتی اکسیدان هایی مثل بتاکاروتن میتونه موثر در پیشگیری انواع بیماری ها و سرطان ها باشه. همچنین حاوی ویتامین های A و B6 هست. این گیاه بسیار عالی برای بیماری های پوستی هست و باعث حفاظت پوست در برابر بیماری ها میشه. این گیاه عالی میتونه دارویی برای کنترل دیابت باشه. از بیماریهای قلبی و عروقی نیز جلوگیری میکنه.
ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/6/20 ] [ 9:28 عصر ] [ ]

خبرگزاری ایسنا: «سیبل فیشمن» از متخصصان پوست در نیویورک گفت: مدت زمان بیشتری لازم است تا به وجود تغییرات در مو پی برده شود در حالی که این زمان در تشخیص تغییرات پوستی به مراتب کمتر است. به طور مثال رژیم غذایی نامناسب تنها در یک هفته می‌تواند موجب بروز آکنه و خشکی پوست شود در حالی که سوء تغذیه یا تاثیر رژیم غذایی ناسالم اثرات خود را چند ماه بعد روی موها نشان می‌دهد.

«لیزا درایر» از متخصصان علم تغذیه نیز اظهار کرد: مواد غذایی که فرد مصرف می‌کند به تحکیم فولیکول‌های مو کمک می‌کند و باعث می‌شود فرد موی سالمتری داشته باشد. همچنین باید توجه کرد علاوه بر رژیم غذایی فاکتورهای دیگری همچون استعمال سیگار، عدم تعادل هورمونی و کمبود خواب می‌تواند بر ظاهر مو تاثیر بگذارد.


به گزارش وب‌ام‌دی، پزشکان معتقدند در صورتی که فرد از رژیم غذایی غنی از پروتئین، متنوع و متعادل استفاده کند می‌تواند موی سالمی داشته باشد. از جمله مواد خوراکی مفید برای سلامت موها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماهی سالمون

این نوع ماهی علاوه بر آنکه غنی از پروتئین و ویتامین D‌ است همچنین وجود اسیدهای چرب امگا3 در این ماهی اهمیت بسیاری دارد. بدن قابلیت تولید این اسیدهای چرب را که برای رشد مو ضروری است،‌ ندارد. همچنین چربی‌های امگا3 در سلول‌های پوستی کف سر و روغن‌های طبیعی پیدا می‌شود که موجب می‌شود مو و کف سر مرطوب نگه داشته شود.
ادامه مطلب...

برچسب‌ها: تقویت مو

[ شنبه 93/6/8 ] [ 8:27 صبح ] [ ]
درباره وبلاگ

امکانات وب


وبلاگ هوادار حمید عسکری

ابزار منو ثابت