سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرستاری دانشگاه آزاد آباده (پرستاری و سلامت)
لینک دوستان

 



برچسب‌ها: مادر
[ یکشنبه 93/1/31 ] [ 6:9 عصر ] [ ]



مجله تندرستی: شاید فکر می کنید هوش و استعداد ذاتی است و نمی توانید بیش از این باهوش شوید، اما بعضی از خوراکی ها کارایی مغزتان را تحت تاثیر قرار داده و شما را باهوش تر می کند. بنابراین اگر می خواهید عملکرد مغزتان رو به افزایش باشد و روز به روز هم بیشتر شود. باید از مصرف گروهی از مواد غذایی پرهیز کنید و آنها را به رژیم غذایی تان راه ندهید. در اینجا غذاهای «خنگ کننده» را بهتر بشناسید و هر چه بیشتر از آنها فاصله بگیرید.

1- آدامس

گروهی از محققان بر این باورند که آدامس جویدن در بعضی شرایط کارآیی مغز را کاهش می دهد. پژوهش ها نشان می دهند آدامس جویدن هنگام انجام فعالیت هایی که به تمرکز و دقت نیاز دارند حفظ داده ها را در کوتاه مدت مخدوش می کند. آدامس جویدن ثبت داده ها و اطلاعات مختلف در مغز را با مشکلاتی روبرو می کند.

با این وجود، پژوهش های دیگری نشان می دهند آدامس جویدن به افزایش تمرکز کمک می کند. در این زمینه پژوهش های متناقضی دیده می شود. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که در این زمینه دچار سردرگمی شوید. به هر حال، اگر به جویدن آدامس عادت دارید بهتر است نیم نگاهی به این هشدارها هم داشته باشید یا عادت های مضر دیگر برای سلامت مغز را از کنید به اندازه کافی آب بنوشید، خواب کافی داشته باشید و مغزتان را فعال نگه دارید تا مشکلات کاهش حافظه به سراغ تان نیاید.

2- چیپس، سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا

پژوهش هایی که روی چهار هزار کودک انجام شده نشان می دهند کودکان سه ساله ای که در رژیم غذایی شان مقدار زیادی غذاهای کم ارزش و فست فودهایی مانند چیپس، پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده وجود داشت در سال های بعد ضریب هوشی کمتری داشتند.
ادامه مطلب...

برچسب‌ها: غذا..

[ شنبه 93/1/30 ] [ 7:12 صبح ] [ ]

 

 

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، عصاره پیاز قرمز غنی از ترکیبات فنلی است که این ترکیبات شیمیایی در واقع دارای فعالیت ضدسرطانی است. پیاز غنی‌ترین منبع فلاونوئید در رژیم غذایی انسان است. یکی از ترکیبات موثر در بین فلاونوئیدها ماده‌ای به نام کورستین است. کورستین فلاونوئیدی است که در آن پنج گروه هیدروکسیل وجود دارد. در مطالعات دارویی، بالاترین مقدار کورستین از بین 28 سبزی و 9 میوه که مقدار کورستین در آنها بالاست، به سبزی پیاز تعلق گرفته است. علاوه بر این گزارش شده است در لایه‌های مختلف پیاز، فرولیک اسید و پروتوکاتکویک اسید وجود دارد.

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: دارو

[ جمعه 93/1/29 ] [ 8:12 عصر ] [ ]

15 داروی پرفروش ایران بر اساس آخرین آمارها از سوی سازمان غذا و دارو، در جدول زیر قابل مشاهده است:





کلوپیدوگرل (Clopidogrel)

که پرمصرف‌ترین داروی کشور است، در ردیف داروهای بیماران قلبی - عروقی قرار می‌گیرد و مهارکننده تجمع پلاکتی است. این دارو در بیماران مبتلا به آترواسکلروزیس با ریسک آنفارکتوس میوکارد، سکته و بیماری‌های عروق محیطی تجویز می‌شود.

سفیکسیم (Cefixime)

که بر اساس آخرین آمار، دومین داروی پرمصرف ایران است، یک آنتی‌بیوتیک سفالوسپورینی است‌. این آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان طیف وسیعی از بیماری‌های عفونی باکتریایی مثل عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های پوست و بافت نرم و عفونت‌های استخوان یا مفاصل و عفونت‌های ادراری مؤثر هستند. سفیکسیم همچنین ممکن است برای پیشگیری از ایجاد عفونت در افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند یا در افرادی که به هر علتی مستعد عفونت هستند، استفاده شود.
ادامه مطلب...

برچسب‌ها: دارو..

[ جمعه 93/1/29 ] [ 9:8 صبح ] [ ]



1- موهای خود را هر چند وقت یکبار بشوییم؟                                          
این بستگی به جنس موهای شما دارد. اگر پوست سر شما چرب است ، بهتر است هر روز موهای خود را شامپو کنید. موهای خشک یا رنگ شده را می توان با فاصله ی بیشتری شامپو کرد . با افزایش سن ، پوست سر چربی کمتری ترشح می کند و می توان موها را دیرتر شست. چنانچه پوسته یا شوره سر دارید، می تواند علل مختلفی داشته باشد و بهتر است برای رفع ان به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.
  ادامه مطلب...

برچسب‌ها: مراقبت از مو

[ پنج شنبه 93/1/28 ] [ 9:28 صبح ] [ ]

 

     گروه های خونی اصلی

 

تفاوت گروه های خونی مختلف به وجود یا عدم وجود پروتئین های ویژه ای به نام آنتی ژن که در فارسی "پادزا" یا "پادگن" نامیده می شوند، بر می گردد. پادگن یا آنتی ژن ماده‌ای است که می تواند بدن را برای ساخت پادتن تحریک نماید. تقریباً تمامی موادی که به شکل آنتی ژن عمل می کنند، پروتئین های خارجی هستند که از راه عفونت، تزریق و یا روش های دیگر وارد بدن می شوند. "پادتن" یا آنتی بادی ماده‌‌ای است که در پاسخ به تحریک یک آنتی ژن در بدن ساخته شده و با آن واکنش نشان می دهند.

 

 آنتی ژن های گروه های خونی بر سطح گلبول های قرمز قرار دارند و شامل ده ها نوع می شوند. مهمترین آنتی ژن های گروه های خونی، آنتی ژن های A و B می باشند. برخی افراد آنتی ژن نوع A ، برخی نوعB ، برخی هر دو آنتی ژن A و B را دارا هستند و برخی نیز هیچ یک از این آنتی ژن ها را ندارند که به گروه خونی O معروف می باشند. به این ترتیب افراد مختلف در گروه های خونیAB ، B ، A  و O قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: گروه خونی

[ چهارشنبه 93/1/27 ] [ 1:49 عصر ] [ ]

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، نمونه های متعددی از عجایب در هنگام تولد نوزادان در دنیا بوده است. کودکانی عجیبی که زندگی سختی خواهند داشت و باید به گونه ای بسیار عجیب روزگار سپری کنند. یکی از این نمونه ها زندگی افرادی است که به گونه ای به هم متصل شده اند.

"شیوانا و شیورام"  برادرانی هستند که از بدو تولد با مشکلی بسیار عجیب دست و پنجه نرم می کنند. این دو از ناحیه کمر به هم متصل هستند هر دو با هم در یک سری پا مشترک هستند. در نگاه اول زندگی آن ها غیر ممکن به نظر خواهد رسید.


ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 93/1/27 ] [ 10:46 صبح ] [ ]

 

دن انسان بنا به شرایط مختلف بو می گیرد و البته ممکن است این بو بسیار بد یا غیر قابل تحمل باشد که در این صورت باید خیلی سریع آن را رفع کرد و به دنبال راهی برای پیشگیری از آن بود.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، پای انسان از جمله محل هایی است که بسیار بو می گیرد و غالبا در بسیاری از آقایان وجود دارد. برای اینکه بتوانید از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید که می توانیم به موارد زیر که مهمترین ان ها است اشاره کنیم:

خشک نگه دارید

یکی از نکاتی که باید همیشه در نظر داشته باشید این است که پاها در شرایطی که خشک باشند امکان بوگرفتنشان بسیار کمتر است پس بهتر است بعد از شست شوی پا حتما آن را به دقت خشک کنید. دقت داشته باشید که میان انگشت های پا حتما کامل و درست خشک شود چرا که این مکان بهترین جا برای استقرار باکتری ها و ایجاد بو است.
ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 93/1/27 ] [ 10:37 صبح ] [ ]

حتما تا کنون شنیده اید که فلان کس دستش سبک است یا فلان کس دستش سنگین است . امروز با هم در مورد یک تکنیک ساده صحبت میکنیم .

 همانطور که میدانید گیرنده های درد در بدن بوسیله گیرنده های فشار بلاک میشوند . همان مکانیسمی که باعث میشود وقتی جایی از بدن درد میگیرد با اندکی مالش دادن ( تحریک گیرنده های فشار ) حس درد بلوک میشود .

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: تزریق عضلانی

[ سه شنبه 93/1/26 ] [ 5:36 صبح ] [ ]

 

 

برای تزریق مایعات وریدی به بیماران نیازمند با آنژیو. در زیر آموزش رگ گیری به همراه نکات مهم آن  نوشته شده است  .

اهداف

1- تأمین مایعات بیمار در زمانی که وی قادر به دریافت مایعات کافی از راه دهان نباشد.

2- تأمین املاح مورد نیاز بدن جهت برقراری تعادل الکترولیتی

3- رساندن گلوکز کافی به منظور تأمین سوخت لازم برای متابولیسم

4- تأمین ویتامین های محلول در آب و داروها

5- برقراری یک رگ باز به منظور تجویز سریع داروهای مورد نیاز

  ادامه مطلب...

برچسب‌ها: Angiocatheter

[ جمعه 93/1/22 ] [ 7:57 صبح ] [ ]
   1   2   3      >
درباره وبلاگ

امکانات وب


وبلاگ هوادار حمید عسکری

ابزار منو ثابت