سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرستاری دانشگاه آزاد آباده (پرستاری و سلامت)
لینک دوستان

 

زمانی که دمای هوا کاهش می یابد، همه معمولاً آب گرم را ترجیح می دهند .اما آب خیلی گرم نه برای پوست خوب است نه برای موها. موهایتان را با آب ولرم شست و شو دهید و در نهایت نیز با آب سرد آبکشی کنید. در این صورت حالت ورقه ورقه شدن در ساقه مو کمتر شده و موها درخشندگی بیشتری می یابند.

در فصل زمستان موها نیز مانند پوست قربانی سرما شده و خشک تر می شوند.برای مقابله با این مشکل شامپوی مناسبی انتخاب کنید و استفاده از محصولات سرشار از آب و روغنهای گیاهی را در اولویت قرار دهید. بعد از شست و شوی موها با این شامپوها حتماً از یک شامپوی نرم کننده هم استفاده کنید.

شست و شوی روزانه، پوست سر را حساس کرده و به آن آسیب می زند زیرا باعث از بین رفتن روغن های طبیعی مو شده و ساقه مو را خشک می کند.در فصل سرما بهتر است هفته ای حداکثر سه مرتبه موها را شست و شو دهید. البته اگر موها چرب باشند 3 بار شست و شو در هفته، و اگر موها خشک و آسیب دیده باشند 2 بار شست و شو در هفته کافی است.

زمانی که موها را شامپو می زنید زمان کوتاهی را هم برای ماساژ پوست سر اختصاص دهید. از بالای جمجمه شروع کنید و بعد به آرامی به سمت پشت گردن بروید. اینکار باعث تحریک جریان خون در سر شده ، به رشد موها کمک می کند و به شما  نیز آرامش می دهد.

برای جلوگیری از الکتریسیته ساکن، بعد از شست و شوی موها از نرم کننده ها و به جای شانه های پلاستیکی از شانه های چوبی استفاده کنید. حواستان باشد نرم کننده را به ریشه مو نزنید و فقط نوک موهایتان را به آن آغشته کنید.

می توانید از روغنهای طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام نیز استفاده کنید.استفاده از لوسیونها نیز می تواند به خارج شدن الکتریسیته از موها کمک زیادی بکند. فقط حواستان باشد لوسیونها را به طور مستقیم روی موها نزنید. بهترین کار اینست که مقداری از آن را به کف دستها زده و بعد به موها بزنید.

موهای خیس در زمستان یخ می زند و فیبر مو حساس و شکننده می شود. در فصل سرما سشوار را فراموش نکنید. فقط حواستان باشد از باد تند و حرارت زیاد آن بپرهیزید و فاصله ی 25 تا 30 سانتی متری سشوار از موها را رعایت کنید.

 ویتامینهایی مانند ویتامین C (میوه و سبزیجات)،ویتامین E(میوه های خشک)،سلنیوم(ماهی)، ویتامین B(غلات) و روی(گوشت) را در اولویت برنامه غذایی خود قرار دهید تا موهایی سالم و شفاف داشته باشید.


[ دوشنبه 92/12/12 ] [ 6:48 عصر ] [ ]
درباره وبلاگ

امکانات وب


وبلاگ هوادار حمید عسکری

ابزار منو ثابت