سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرستاری دانشگاه آزاد آباده (پرستاری و سلامت)
لینک دوستان

 

 

خبرگزاری ایرنا: سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد: بیماری کرونا با کشتار دهها نفر در کمتر از دو سال به کابوسی برای خاورمیانه تبدیل شده است. این بیماری از نیمه مارس سال جاری میلادی شدت گرفته است و مرکز آن عربستان سعودی و امارات عربی متحده است.

کرونا ویروس ها (Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که بیماری های مختلفی را از سرماخوردگی معمولی گرفته تا سندرم حاد و شدید تنفسی یا همان SARS (سارس) ایجاد می کنند.

این ویروس ها شماری از بیماری ها از سرما خوردگی معمولی تا سندرم حاد تنفسی ( SARS) را شامل می شود.

ویروس های این خانواده عامل ابتلای شماری از بیماری های حیوانی نیز هستند.

این بیماری به نام سندرم نارسایی تنفسی خاورمیانه (Middle East respiratory syndrome coronavirus) شناخته شده است که به اختصار MERS-CoV خوانده می شود.

گونه کرونا ویروس ها که موجب ابتلا به سندرم حاد تنفسی می شوند برای اولین بار در سال 2012 در یک مرد 60 ساله در عربستان سعودی کشف شد.
ادامه مطلب...

برچسب‌ها: ویروس کرونا

[ یکشنبه 93/3/11 ] [ 7:35 صبح ] [ ]

آدرنالین Epinephrin))

دسته دارویی: آگونیست آدرنرژیک (α و β آگونیست)

اشکال دارویی:

محلول قابل تزریق 1mg/ml، disposable injector: 2mg/2ml

مکانیسم اثر دارو:

 این دارو روی رسپتورهای α و β اثر گذاشته و در شوک های آنافیلاکسی به عنوان بالا برنده فشار خون و تحریک قلب استفاده می گردد همچنین به دلیل اثرات β آدرنژیکی باعث گشاد شدن برونشها می شود.

اندیکاسیون:

 شوک آنافیلاکسی- برونکواسپاسم- واکنش های حساسیتی- کنترل خونریزی موضعی- هیپوتانسیون- حمله آسم- هموستاز. برای آسم برونشیال بهتر است توصیه نشود زیرا دارای توان بالقوه برای تحریک بیش از حد قلب به ویژه در مقادیر زیاد است.

**نکته: اپی نفرین سبب افزایش کار قلب و فشارخون میشود، لذا اگر اکسیژن کافی در اختیار بیمار نباشد احتمال ایسکمی یا تحریک پذیری قلبی وجود دارد

**اپی نفرین در دوز پایین آگونیست گیرنده  B( سبب افزایش فشار سیستولیک می شود در حالی که فشار دیاستولیک بالا نمی رود) ودر دوزهای بالا فشار سیستولیک و دیاستولیک بالا خواهد رفت. کاهش برون ده ادراری وانقباض عروق کلیه درابتدای درمان ایجاد می شود

نحوه ی تجویز: تزریقی (عضلانی، وریدی، داخل استخوانی و داخل تراشه)- استنشاقی

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: دارو

[ جمعه 93/3/9 ] [ 3:22 عصر ] [ ]

مشاهده سرعت و الگوی تنفسی یکی از اجزا ساده اما مهم بررسی وضعیت تنفسی است. یک فرد بالغ در حالت استراحت با عمق و ریتم منظم ، 12_18 تنفس در دقیقه دارد. اما به دلایل مختلف این وضعیت ممکن است تغییر یابد.
1.برادی پنه:در حالتهایی مثل افزایش فشار داخل جمجمه ، آسیب مغزی ، مسمومیتها ممکن است 
مشاهده شود.
2.تاکی پنه :در حالتهایی مثل پنومونی، ادم ریوی ، اسیدوز متابولیک ، سپتی سمی و غیره دیده می شود.
3. هیپر پنه: حالتی است که عمق تنفس افزایش می یابد.
4.تنفس kussmaul :حالتی است که هم تعداد و هم عمق تنفس افزایش می یابد .به عنوان مثال در کتو اسیدوز دیابتی
5.تنفس cheyne_stokes :حالتی است که با حملات متناوب آپنه و دوره های تدریجا افزایش یابنده عمق تنفس مشخص می شود. در نارسایی قلبی و آسیب به مرکز تنفس این حالت مشخص می شود.
6.تنفس آپنوستیک :در این حالت به دنبال هر دم عمیق و بازدم عمیق یک وقفه دیده می شود.(دم وقفه ، بازدم وقفه) در آسیبهای پل مغزی این حالت ممکن است مشاهده شود.
7.تنفس آتاکسیک یا Biot s : در این حالت تنفس هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ ریتم نامنظم است. در ضایعات بخش تحتانی ساقه مغز مشاهده می شود.
8. تنفس Gasping: در این حالت تنفس ها از لحاظ عمق برابر ولی از نظر تعداد نامنظم هستند. در ضایعات پل مغزی این حالت مشاهده می شود. 
منبع : کتاب کامل پرستاری داخلی - جراحی برونر



برچسب‌ها: الگوهای تنفسی
[ چهارشنبه 93/3/7 ] [ 8:24 عصر ] [ ]

 


[ سه شنبه 93/3/6 ] [ 9:50 صبح ] [ ]

 

 

دانلود


[ یکشنبه 93/3/4 ] [ 9:58 عصر ] [ ]

  

 

 

دانلود



برچسب‌ها: کتاب داروشناسی
[ جمعه 93/3/2 ] [ 11:22 عصر ] [ ]

 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، بر اساس اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشجویان ترم شش به بعد کارشناسی پرستاری ،اتاق عمل و هوشبری و مقاطع بالاتر ( کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی ) رشته های ذکرشده شاغل به تحصیل در دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام و اعلام آمادگی خود برای اشتغال در بالین اقدام کنند.

متقاضیان می توانند برای دسترسی به این سامانه به آدرس http://dn.behdasht.gov.ir/ مراجعه کرده و در بخش مربوطه ثبت نام کنند.


[ پنج شنبه 93/3/1 ] [ 8:31 صبح ] [ ]
<      1   2      
درباره وبلاگ

امکانات وب


وبلاگ هوادار حمید عسکری

ابزار منو ثابت