سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرستاری دانشگاه آزاد آباده (پرستاری و سلامت)
لینک دوستان

 

: به بررسی یکی از ناتوانایی‌ها و اختلالات جنسی شایع بین خانم‌ها و آقایان بپردازیم . در این مقاله نگاهی کلی می‌اندازیم به انواع ناتوانی‌ه.

ناتوانی جنسی را بی‌درمان رها نکنید

مدتی است که در یک اداره دولتی در حیطه روانشناسی و مشاوره خانواده خدمت می‌کنم. چندی پیش مطلبی در مورد روش‌های پیشگیری و درمان ناتوانی‌های جنسی در محل کارم به اشتراک گذاشتم. مطلب را مثل همیشه با سلسله مراتب برای گروه آموزش ارسال کردم تا از آن طریق برای همکاران به اشتراک گذاشته شود اما به ظهر نرسیده از گروه آموزش با من تماس گرفتند که «آقای دربانی متاسفانه این مطلب را نمی‌توان در اداره به اشتراک گذاشت».

اما باید بدانیم ناتوانی در هر موضوعی می‌تواند به عقده حقارت، کاهش اعتماد به نفس و تضعیف عزت نفس منجر شود و هر چه زودتر جلوی آن را بگیریم، ضرر کمتری نصیب مان خواهد شد و در این زمینه هم باید اطلاع‌رسانی کرد و آموزش داد.

 

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: اختلال جنسی

[ پنج شنبه 92/12/29 ] [ 8:6 صبح ] [ ]

 

·         .1 دندان های سفیدتر و سالم تر

سیب جایگزین مسواک زدن نمی شود، اما گازدن و جویدن سیب، ترشح بزاق در دهان شما بیشتر می کند و پوسیدگی دندان را با کاهش سطح باکتری ها کمتر می کند.

2.
  از ابتلاء به آلزایمر جلوگیری می کند

یک تحقیق جدید روی موشها نشان می دهد که نوشیدن آب سیب از ابتلاء به آلزایمر جلوگیری کرده و با عوارض پیری مبارزه می کند.

3.
  در مقابل پارکینسون از شما حفاظت می کند

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: میوه ها

[ چهارشنبه 92/12/28 ] [ 7:55 عصر ] [ ]


 در این مبحث به هفت دلیل واجب برای خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه می پردازیم.

1. تخم مرغ مدت بیشتری از کورن فلکس و نان سوخاری شما را سیر نگه می دارد.

پروتئین و چربی موجود در تخم مرغ به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند، مدت بیشتری احساس سیری می کنید و میل شما به خوردن هله هوله در طول صبح کاهش می یابد.

2. تخم مرغ به کاهش وزن کمک می کند.


بر اساس یک پژوهش آماری اشخاصی که صبحانه تخم مرغ می خورند احتمال کاهش وزن بیشتری از کسانی دارند که صبحانه - نان شیرین می خورند.


ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/12/28 ] [ 8:52 صبح ] [ ]

زندگی مثبت: پزشکان معمولا هنگام تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه می‌کنند آنها را هر 6 ساعت، 8 ساعت، 12ساعت یا هر 24ساعت مصرف کنیم و شاید برای شما این سوال پیش‌آمده که مثلا چرا هر 6 ساعت یا 8 ساعت؟ از طرفی خیلی از ما نمی‌دانیم این داروها را باید با غذا بخوریم یا وقتی معده‌مان خالی است...

 اثر آن بیشتر است؟ خیلی از پدر و مادرها هم وقتی پزشک برای کودک خردسالشان آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند، نگران می‌شوند که مبادا بدن فرزندشان به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شود و بعدها دچار مشکل شوند، بنابراین سر دو راهی مصرف یا مصرف نکردن دارو می‌مانند.

آنتی‌بیوتیک‌ها را هم مانند سایر داروها اگر بتوان از راه خوراکی مصرف کرد، باید برای اثرگذاری به حداقل مقدار در خون یا بافت هدف برسد پس فواصل زمانی مصرف آن باید به دقت تعیین شود بنابراین مثلا پزشک به جای اینکه به بیمار بگویید 2 بار در روز دارو مصرف کنید، می‌گوید هر 12 ساعت یک بار، به جای 3 بار در روز، هر 8 ساعت یک بار یا بجای 4 بار در روز، هر 6 ساعت یک بار. اگر این فواصل زمانی کم و زیاد شوند، بر غلظت دارو در خون و در نتیجه اثربخشی دارو تاثیر می‌گذارند و روند درمان کند می‌شود.


ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/12/27 ] [ 8:19 صبح ] [ ]

به گزارش وب دا؛ متخصص مغز و اعصاب گفت: میگرن یکی از شایع‌ترین علل سردرد مزمن است که معمولاً جنبه خانوادگی و ارثی یا ژنتیکی دارد.

دکتر رضا نعمتی بیان داشت: گرچه علت میگرن به طور قطع و آشکار مشخص نیست اما اختلالات عملکرد سلول‌های عصبی (میتوکندریال) در پدید آمدن این بیماری بی‌تأثیر نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: شیوع سردردهای میگرنی در سنین بلوغ و نوجوانی است هرچند ممکن است حتی در سنین پایین‌تر و حتی شیرخوارگی نیز مشاهده شود و در خانم‌ها نیز شیوع بیشتری دارد. ادامه مطلب...

برچسب‌ها: میگرن

[ دوشنبه 92/12/26 ] [ 9:9 صبح ] [ ]

بازویی‌ها بهتر از مچی‌ها هستند

برای اندازه‌گیری فشارخون دستگاه‌های مختلفی وجود دارد. برخی از این دستگاه‌ها به بازو و برخی دیگر به مچ دست بسته می‌شوند. البته دستگاه‌هایی که به مچ بسته می‌شوند خیلی دقیق نیستند و پزشکان معمولا استفاده از آنها را توصیه نمی‌کنند. اما آنهایی که به بازو بسته می‌شوند تقریبا معادل دستگاه‌های فشارخونی هستند که در مطب استفاده می‌شوند. یکی از نکات مهم در رابطه با این دستگاه‌ها مطابقت آن با بازوی فرد است. اگر سایز آن مطابق با سایز بازو نباشد فشارخون را به صورت کاذب بالاتر یا پایین‌تر نشان خواهد داد. یعنی اگر فرد چاقی از دستگاهی استفاده کند که کوچک‌تر از سایز بازویش باشد فشارش به طور کاذب بالاتر نشان داده می‌شود و اگر فرد لاغر باشد و دستگاه برایش بزرگ باشد فشارخونش به طور کاذب پایین‌تر نشان داده می‌شود.

از کدام دست باید فشارخون بگیریم؟

در حالت خوابیده باید دست خود را در کنار بدن قرار دهید و در حالت نشسته روبه‌روی یک میز هم سطح با قلب‌تان قرار بگیرید و دست‌تان را روی آن بگذارید. پزشکان معمولا در ویزیت اول از هر دو دست فشارخون می‌گیرند زیرا گاهی اوقات مشکلاتی در قلب وجود دارد که باعث می‌شود فشار یک دست پایین‌تر از دیگری باشد. رگی که داخل دست راست یا چپ می‌رود ممکن است تنگی و پلاک‌های آترواسکلروتیک داشته باشد. این پلاک‌ها فشار را به صورت کاذب پایین‌تر نشان می‌دهند، بنابراین در ویزیت اول از هر دو دست فشار گرفته می‌شود و اگر فشار هر دو دست خوب باشد دیگر تفاوتی نمی‌کند که دفعات بعد از کدام دست فشار گرفته شود. در غیر این صورت فشار دستی که بیشتر است فشارخون اصلی شما محسوب می‌شود.


ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/12/25 ] [ 6:17 عصر ] [ ]


چطور ماساژ بدهید

براساس دستورالعمل جدید سازمان بهداشت جهانی درصورتی که فردی دچار ایست قلبی شد، فریاد بزنید تا فرد دیگری با اورژانس تماس بگیرد، در همان زمان با حرکات سریع، فشاری به قفسه سینه فرد وارد کنید تا زمانی که کمک‌های اولیه و تکنیسین‌های اورژانس به محل وارد شوند.  بهترین شیوه انجام ماساژ قلبی این است که دو دست‌تان را روی هم بگذارید و انگشتان‌تان را به هم بپیچانید و آنها را روی قفسه سینه در ناحیه  قلب بگذارید و دست‌ها را سریع و قوی به سمت پایین فشار دهید. با هربار فشار دادن باید بتوانید حدود 4سانتی‌متر قفسه سینه را به سمت پایین ببرید. در هر دقیقه هم باید حدود 100بار قلب را ماساژ دهید. در فاصله هر ماساژ باید اجازه بدهید قفسه سینه کمی بالا بیاید تا قلب و ریه‌ها امکان پر شدن را داشته باشند.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/12/25 ] [ 11:48 صبح ] [ ]

 


[ شنبه 92/12/24 ] [ 3:18 عصر ] [ ]

1-از شما در مقابل سرطان روده بزرگ، پوست و پستان محافظت می کند

زیتون و روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدانهای فلونیک هستند به علاوه ترکیب های ضد سرطان است. زیتون و روغنش همچنین حاوی سطح بالایی از اسید چرب اشباع نشده و اسید اولئیک است که بیماری مزمن، التهاب مفرط را کاهش می دهد. ترکیب های موجود در زیتون همچنین اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی می کند.


2- روغن زیتون برای قلب مفید است


روغن زیتون حاوی بیوفنول هاست. که از کلسترول بد جلوگیری می کند. کلسترول بد نقش مهمی در پیشرفت بیماری قلبی دارد. کلسترول بد اکسیداتیو را تقویت می کند که موجب متصلب شدن جدار شریانها می شود. بیوفنول موجود در روغن زیتون فشار خون را کاهش می دهد. بنابراین از رشد پلاک شریانی جلوگیری می کند.

3- درد را کاهش می دهد


زیتون حاوی ترکیبی است که اولیوکانتل نامیده می شود، ثابت شده این ترکیب خاصیت ضد التهابی قوی دارد. عملکرد آن شبیه به ایبو بروفن است. روغن زیتون به طور طبیعی التهاب دردهای مزمن را کاهش می دهد مانند آرتروز. روغن زیتون می تواند برای تسکین درد به رژیم روزانه اضافه شود.

4 زیتون و روغن زیتون از شما در برابر زخمها حفاظت می کنند


خواص ضد میکروبی موجود در زیتون و روغن زیتون به مبارزه علیه باکتری ای که موجب زخم معده می شود کمک می کند. پژوهش ها ثابت کرده سطح بالای پلی فنول های زیتون از معده در برابر هشت نوع باکتری(زخم معده) حفاظت می کند. سه نوع از این باکتری نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند.

5 خوردن زیتون جذب آهن را تقویت می کند 


زیتون حاوی مقدار قابل توجهی آهن است، که عامل مهمی در ایجاد هموگولوبین است. این پروتئین اکسیژن را به سراسر بدن از طریق جریان خون می رساند. آهن همچنین به ساختن آنزیمی برای تنظیم عملکرد ایمنی بدن است کمک می کند و به رشد شناختی کمک می کند


[ جمعه 92/12/23 ] [ 8:46 صبح ] [ ]

نام شعر: پرستار
ناجی مهرّی و در این جامـــــــــه ی یار آمدی
در شب بیـــــــــــماریم از بهر تیــــــمار آمدی
می گدازد خرمن عمرم درین پر ســــــــوز تب
در چنین حالی به بالینــــــم چو بهــــــیار آمدی
می زدم صد ضّجه از این درد عالـــــم سوز تا
داغ من دیدی و براین عــــــــبد بـــــسیار آمدی
بر سر بالین در بـــــــــندان درد و سـوز و زخم
هان تو ای هاتف به نـــــــــــیکویی پدیدار آمدی
در شـــــــــب تار اســـــیر درد عالم ســـــوز هم
هان چه بیخواب و ...


[ چهارشنبه 92/12/21 ] [ 7:54 صبح ] [ ]
   1   2   3      >
درباره وبلاگ

امکانات وب


وبلاگ هوادار حمید عسکری

ابزار منو ثابت