سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرستاری دانشگاه آزاد آباده (پرستاری و سلامت)
لینک دوستان

یک آنکولوژیست توصیه کرد: به منظور پیگشیری از بروز سرطان روده بزرگ از مصرف میوه و سبزی غافل نشوید.

دکتر اعظم السادات هاشمی در گفت و گو با خبرنگار وب دا تصریح کرد: از مهمترین عوامل جلوگیری از ابتلا به سرطان روده، رژیم غذایی پر فیبر و انجام تمرینات ورزشی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: می توان با چند دقیقه جنب و جوش در روز و یا هفته ای 3 بار پیاده روی به سلامتی روده ها کمک کرد.

دکتر هاشمی با تاکید بر مصرف میوه و سبزی به منظور پیشگیری از بروز سرطان روده بزرگ گفت: به منظور سلامتی روده ها علاوه بر خوردن سبزی و میوه خام می توان از سبزی و یا میوه پخته شده،‌ خشک شده و یا فریز شده نیز استفاده کرد. البته عمل پختن باید در حداقل زمان ممکن و با آب و حرارت کم انجام شود. ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/12/20 ] [ 8:47 صبح ] [ ]
[ دوشنبه 92/12/19 ] [ 8:34 صبح ] [ ]

مجله زندگی ایده آل: پیر شدن زودرس و ظهور چین و چروک‌های پوستی در سنین جوانی یکی از وحشتناک‌ترین کابوس‌ها برای خانم‌هاست! ما همیشه سعی می‌کنیم با کمک کرم‌ها و لوسیون‌های ضد چروک تا جایی که می‌توانیم ظهور این چروک‌ها را به تعویق بیندازیم غافل از اینکه شاید طرز زندگی کردن و عادت‌های‌مان د لیل پیر شدن ظاهرمان باشد! پس اگر می‌خواهید با روش‌های پیشگیری از پیری زودرس آشنا شوید این 9نکته را به خاطر بسپارید 



1. آفتاب و سولاریوم:

 آفتاب بهترین منبع ویتامین D و برای سلامت بدن ضروری است اما استفاده بیش از حد از آن شما را در خطر پیری زودرس و سرطان قرار می‌دهد. کلاژن و الاستین 2 پروتئینی هستند که پوست را نرم، لطیف، انعطاف‌پذیر و بدون چروک نگه می‌دارند. نور خورشید به کلاژن و الاستین صدمه می‌زند و باعث تولید رادیکال‌های آزاد در پوست و از بین رفتن سلول‌های پوستی از جمله سلول‌های کلاژن‌ساز می‌شود.

راه‌حل:

 لازم نیست کلا آفتاب را از زندگی خود حذف کنید. فقط یادتان باشد هربار قبل از خروج از خانه از یک ضدآفتاب مناسب با SPF 15 به بالا استفاده کنید. ضدآفتابی بخرید که حاوی اکسید زینک (Zinc oxide)، تیتانیوم دی اکسید (Titanium dioxide)، آووبنزون (?avobenzone) یا مکسوریل (Mexory SX) باشد. فراموش نکنید نور خورشید بین ساعات 01 تا 41 بیشترین آثار مخرب را دارد.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/12/18 ] [ 4:59 عصر ] [ ]


 

مصرف مداوم گردو در رژیم‌غذایی به پایین آوردن کلسترول کلی و همچنین کلسترول بد   (LDL) و افزایش کلسترول خوب   (HDL) در خون کمک می‌کند.

به گزارش وب دا؛ کارشناس صنایع غذاییمعاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که گردو منبعی عالی از انرژِی است که موادمغذی، موادمعدنی، آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های پرفایده بسیاری در خود دارد، افزود: گردو سرشار از اسیدهای چرب اشباع‌شده مونو حدود 72 درصد مثل اسید اولئیک است و منبعی عالی از کلیه اسیدهای چرب ضروری امگا 3 مثل اسید لینولئیک و اسید آلفا لینولئیک و اسیدهای آراشیدونیک می‌باشد. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/12/18 ] [ 9:10 صبح ] [ ]

وقتی خدایی داریم که عاشقمون هست و همیشه باهامون
چرا بخاطر خوشحالیش از یک سری از خواسته هامون نگذریم...

ثامن تم : خدایا شکرت...

[ شنبه 92/12/17 ] [ 9:41 عصر ] [ ]

 

 یک پزشک متخصص پوست و مو اعلام کرد:

 

 رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزایش می دهد  .

به گزارش وب دا؛ یک پزشک متخصص پوست و مو با اعلام این مطلب گفت: کلاه های پلاستیکی که پس از رنگ کردن روی سر قرار می گیرد با ایجاد گرما بیشترین آسیب را ایجاد می کند .

دکتر ولی ا... حسین پور افزود: رنگ ها به 3 دسته موقت، نیمه موقت و دائم تقسیم می شود و هر چه رنگ دائمی تر باشد احتمال آسیب زایی و عوارض ایجادکننده آن افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به آن که آنتی اکسیدان باعث جلوگیری از پیری زودرس می شود و در حفظ سلامت تأثیر به سزایی دارد، استفاده از اکسیدان که در رنگ کردن مو بسیار کاربرد دارد، تهدیدکننده سلامت محسوب می شود.

وی نسبت به دکلره کردن مو هشدار داد و عنوان کرد: مالیدن وازلین به پوست سر قبل از رنگ کردن مو تا حدودی از این عوارض و آسیب‌ها می کاهد./(منبع مرکز بهداشت)

 


[ شنبه 92/12/17 ] [ 7:53 عصر ] [ ]

 

مردان و زنان از نظر ساختمانی و فیزیولوژی متفاوتند و نیازهای تغذیه ای آنان نیز بر اساس جنس متفاوت است .

به گزارش وب دا؛ مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اسید چرب امگا3، روی، لیکوپن، منیزیم، ویتامین ب، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ای از جمله مواد غذایی است که مردان بیشتر به آن نیاز دارند، اظهار داشت: ‌این دسته از مواد غذایی از عملکرد جنسی حمایت می کنند، ریسک بیماری های قلبی را کم می کنند و ریسک سرطان پروستات را کاهش می دهند.

دکتر زهرا اباصلتی با تاکید بر مصرف ماهی حداقل دو بار در هفته خاطر نشان کرد:‌ ماهی های سالمون، خال مخالی، تن، قزل آلای دریاچه یا رودخانه، ماهی کولی، ساردین و شاه ماهی محتوی اسید چرب امگا3 و پروتئین بالا و اسید چرب اشباع پایین هستند. اسید چرب امگا3 ویسکوزیته خون را کاهش داده و مانع لخته شدن خون می شود همچنین فشار خون و چربی خون را کاهش می دهد.

وی افزود:‌ بر خلاف اسید چرب اشباع شده که کلسترول خون را افزایش می دهد. امگا3 باعث کاهش التهاب بدن شده و در کاهش آلزایمر و پارکینسون موثر است .

مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه غلات نقش موثری در سلامتی دارد، خاطر نشان کرد: ‌غلات کامل مانند جو و گندم کامل و سبوس دار منابع غنی منگنز و سلنیوم و تریپتوفان و فسفر و منیزیم و پروتئین است و به کاهش چربی خون کمک می کند و از رسوب در عروق و سکته قلبی و مغزی و ایجاد لخته خون پیشگیری می کند و باعث فعالیت سلول های سفید خون می شود. همچنین قند خون را کاهش داده و ریسک بیماری دیابت نوع 2 را کم می کند.

دکتر اباصلتی افزود: ‌همچنین گوجه فرنگی و ترکیبات آن مانند سس و رب که محتوی مواد مغذی بوده و بعلت داشتن لیکوپن مانع ایجاد سرطان پروستات می شود.

وی گفت: ‌قارچ، محرک سیستم ایمنی است و یک منبع خوب سلنیوم، مس، تریپتوفان، فسفر روی منگنز پروتئین، آهن و کلسیم فولات است.


[ شنبه 92/12/17 ] [ 7:2 صبح ] [ ]

1. شکلات ریسک سکته مغزی را کاهش می دهد

یک پژوهش سوئدی نشان می دهد که زنانی که در هفته چهل و پنج گرم یا بیشتر از آن شکلات می خورند بیست درصد کمتر از زنانی که کمتر از نه گرم در هفته شکلات می خورند احتمال سکته مغزی دارند.

2 شکلات سلامت قلب را افزایش می دهد


آنها که مرتباً شکلات می خورند کار مفیدی برای قلب شان انجام می دهند. شکلات فشار خون و کلسترول بد را کاهش داده و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. یکی از دلایل فایده شکلات تلخ برای قلب خاصیت ضد التهابی بودن آن است که ریسک بیماری قلبی را کاهش می دهد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/12/16 ] [ 5:37 عصر ] [ ]

این برداشت که پرستاری به معنای مراقبت کردن از بیمار است، تا حدودی درست می‌باشد. متاسفانه پرستاری رشته‌ای است که در کشور ایران ناشناخته مانده است و بیشتر افراد با شنیدن نام پرستار تنها تزریقات و کمک‌های اولیه در ذهنشان نقش می‌بندد. البته تزریقات یا پانسمان جزو مراقبتهای پرستاری محسوب می‌شود اما نمایانگر تمام وظایف توانمندی ها و نقش های پرستاران نیست.  امروزه با گذشت زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی ، مراقبت های پرستاری نیز علمی‌تر و پیچیده‌تر شده است و پرستاری در حال حاضر یک رشته علمی است و متخصص این رشته باید علوم بسیاری را فرا بگیرد و کاربرد آنها را در ارتباط با بیمار بیاموزد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/12/16 ] [ 9:5 صبح ] [ ]

روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها، پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد

 

———————– –

اس ام اس و جملات زیبا به مناسبت میلاد عقیله ی بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار:

 

شب میلاد دختر زهراست

هر کجا بنگری شعف برپاست
خانه مصطفی شده گلشن

دیده مرتضی شده روشن
مونس و یار مجتبی آمد

حامی شاه کربلا آمد

میلاد نور مبارک

———————– –

نه تنها زینب از دین یاوری کرد
به همت کاروان را رهبری کرد
به دوران اسارت با یتیمان
نوازشها به مهر مادری کرد
-میلاد الگوی پرستاران و روز پرستار، مبارک باد-

———————– –

 

پیامبر اکرم-ص:
کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل (ع) محشور خواهد کرد و او همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می‏کند.


روز پرستار مبارک

———————– –

هر حرکت انسانى یک پرستار براى بیمار، یک حسنه است،
و کمکى است به انسانى محتاج کمک، آن هم در شرایطى حساس. پرستارى، در کنار طبابت و هم‏وزن طبابت است.

———————– –

پیامبر اکرم-ص:
کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش ‏کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان ‏پاک می ‏گردد.

خوش به حالت و روزت مبارک!

———————– –

ز بیت مرتضی (ع) شاه ولایت اختری سر زد
که از نور رخش، ارض و سما را زیب و زیور زد
بود میلاد زینب (س) آنکه اندر روز میلادش
در آغوش حسینش خنده بر روی برادر زد

———————– –

بلبل طبعم غزل خوان در ثنای زینب است
مرغ روحم پرزنان اندر هوای زینب است
.
.
.
میلاد زینب کبری-س الگوی حیا و عفت و فداکاری مبارک باد.

———————– –

 

ای مهرخ شورانگیز در محفل ما زینب
چون مهر گذر کردی بر منزل ما زینب

شب کز نفست جانا همراه نسیمی شد
بوی چو مسیحایت شاباش صفا زینب

 

———————– –

توشیرزن کرب وبلایی زینب
درقلب جمیع شیعه جایی زینب
درکرب وبلای قصه ثابت کردی
بردردحسینیان دوایی زینب

———————– –

 

ای که بوی کربلا می آید از میلاد تو

هر گلی یابدی صفا چون می نماید یاد تو

ای گل زهرا نسب ای غنچه باغ علی

عشق و مستی هم بود در این جهان همزاد تو

———————– –

امشب علی ولیمه به خلق جهان دهد
امشب زمین فروغ به هفت آسمان دهد
میلاد شیر دخت علی، شیر داور است
سر تا قدم حقیقت زهرای اطهر است

———————– –

ای به محمّد بهشت ،یاسمن آورده ای     همسر شیر خدا ، شیر زن آورده ای
از شب میلاد بود شعل? تاب و تبش      پیش تر از جدّ و باب خوانده خدا زینبش
قص? کرب و بلا زمزم? هر شبش      فاطمه از جان ودل بوسه زند بر لبش

———————– –

شبی که مطلع مهر از، طلوع زینب بود
فروغ روز نشسته، به دامن شب بود

هزار رود نوا گر ز کوثر و تسنیم
روان به خانه زهرا،به بوی زینب بود

 

———————– –

زینب ای آئینه زهرا نما

زینت وجه علی مرتضی

دلربائیت جهان را کرده مات

زائر رویت دو چشم مصطفی

گر نبودی عشق هم هرگز نبود

جلوه ای از یک ظهورت کربلا

 

———————– –

چند متن زیبا برای  تبریک روز پرستار

 

حس احسان و نوع دوستی فقط در شغل پرستاری خلاصه نیست. بانویی که به یاری همسر جانبازش کمر بندد، مادری که سال ها بار پرستاری از فرزند معلولش را بر دوش می کشد، نیکوکاری که به یاری معلولان و سالمندان رنجور شتافته، همه نام پرافتخار پرستاری بر سینه دارند و بشارت پاداشی گران در آینده ای نه چندان دور. روز گرامی پرستار بر همه آنان مبارک باد.

 

———————– –

 

در حیرتم که خدا با تو چه کرده است؛ تویی که شب ها از غم هم نوعان رنجورت، خواب بر چشم حرام می کنی و به خستگی درس استقامت و صبوری می دهی. در حیرتم که سینه تو از کدام دریای عشق به خدا پر شده که چنین در رضایت او موج می زنی و آسوده نمی نشینی. در حیرتم که از چشمه کدام ایمان و عاطفه سیراب گشته ای که درونت از هیچ احسان و از خودگذشتگی سیراب نمی شود و به هیچ خستگی رضایت نمی دهد. دست مریزاد، دست خدا یاورت، ای پرستار مهربانی ها.

 

———————– –

چشم به آسودگی بر مبند. خواب را بگو که به غفلت بر چشمت پا ننهد. خستگی را بگو که در تو راه نیابد که بیماران، دل به مهر و صبوری تو بسته اند و چشم های نگران بسیاری در انتظار بهبود، به دست های پر تلاش تو خیره مانده است. بیدار باش و صبور. دست به دعا بردار که او یاری ات کند. دستت را به مهر خودش زنده سازد و چشمت را از نور ایمانش لبریز کند.

دل به اجابت او بسپار که او نیکوکاران را سخت دوست می دارد

———————– –

دست خدا به همراهت ای دست سرشار از عاطفه و مهر. دعای همه دردمندان بدرقه راهت ای سینه لبریز از ایمان و یقین. دستت همیشه گرم ای نگران چشم های خسته و بیمار. خدا پشت و پناهت ای باغبان گل های پژمُرده و شاخه های شکسته. نسیم رضایت خدا گوارای وجودت ای جلوه گاه فداکاری و صبر، ای اسوه نیکوکاری، ای پرستار


[ پنج شنبه 92/12/15 ] [ 9:8 عصر ] [ ]
<      1   2   3      >
درباره وبلاگ

امکانات وب


وبلاگ هوادار حمید عسکری

ابزار منو ثابت