سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرستاری دانشگاه آزاد آباده (پرستاری و سلامت)
لینک دوستان




اصطلاح Casting به معنی قالب گیری یا قالب بندی است که با گچ یا مواد سنتتیک انجام می شود. یکی از اصول اساسی در درمان شکستگی ها و بسیاری از صدمات مفصلی بی حرکت نگه داشتن عضو مبتلا است که بر حسب مورد ممکن است با یکی از پنج طرق زیر انجام شود:

- آتل گذاری (Splint)

- گچ گیری (Casting)

- کشش مداوم (Continous traction)

- فیکاسیون خارجی (External flxation)

- فیکاسیون داخلی (Internal fixation)

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: گچ گیری

[ سه شنبه 93/2/9 ] [ 8:36 صبح ] [ ]

 

ادم زمانی رخ می دهد که مایعات از رگهای خونی کوچک در بدن(مویرگ ها) نشت کرده و در بافت های اطراف انباشته می شود که منجر به تورم می شود.ادم ممکن است نتیجه دارو درمانی، بارداری و یا یک بیماری نهفته -اغلب نارسایی قلبی، بیماری کلیوی یا سیروز کبدی – باشد. 

ادم، تورم ناشی از احتباس مایعات اضافی در بافت های بدن است .اگرچه ادم می تواند هر قسمتی از بدن را تحت تاثیر قرار دهد اما معمولا بیشتر در دست ، بازو ، پا، مچ، ساق پا و ران  دیده می شود.

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: Edema

[ دوشنبه 93/2/8 ] [ 7:0 عصر ] [ ]

 

 

 

در هنگام مواجه شده با موارد مسمومیت در خانه یا سفر حتما باید بدانیم فرد مسموم چه نوع ماده ای، چه مقدار، چه موقع و از چه راهی مصرف کرده است.  

فریده یونسی رییس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز  با بیان این مطلب گفت: اگر بیمار هوشیار بود با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم به شماره 1490 و یا اورژانس 115، تماس گرفته و در خصوص اقدامات بعدی  سوال شود. 

این داروساز با بیان اینکه اگر فرد مسموم هوشیار نبود و یا مواد اسیدی، قلیایی و یا نفتی را بلعیده بود، حتما باید از ایجاد استفراغ در فرد مسموم خودداری شود، افزود: فرد مسموم را باید سریعا به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل کرد. 

ادامه مطلب...

[ جمعه 93/2/5 ] [ 8:30 عصر ] [ ]
گلوکومتر وسیله کوچکی است که قندخون را اندازه‌گیری می‌کند و به بیماران دیابتی این امکان را می‌دهد تا قند خون خود را بهتر مدیریت کنند و از تاثیر غذا‌ها و دارو‌ها بر میزان قندخون خودآگاه شوند.
دکتر شهین یاراحمدی متخصص غدد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از دستگاه گلوکومتر برای تشخیص بیماری دیابت توصیه نمی‌شود برای تشخیص قطعی دیابت حتما باید به آزمایشگاه مراجعه کرد تا آزمایش خود گرفته شود. بعد از تشخیص بیماری دیابت توصیه می‌شود از گلوکومتر برای اندازه‌گیری قند خون استفاده شود تا بتوان مراقبت‌های بهتری انجام داد و قند خون را بهتر کنترل کرد. 
[ پنج شنبه 93/2/4 ] [ 7:53 صبح ] [ ]
هفت سیب: بیماری مالتیپل اسکلروزیس که به اختصار به آن ام اس(MS) گفته می‌شودیک بیماری دستگاه عصبی مرکزی است. در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در داخل،اطراف مغز ویانخاع قرار دارند تخریب می‌شوند.

گلبول‌های سفید که نقش دفاعی در بدن دارند به میلین ( که محافظی برای رشته‌های عصبی است و کمک می‌کند تا پیام‌های الکتریکی با سرعتی بالا منتقل شوند)به‌جای یک عامل بیگانه حمله می‌کنند و هر بار که این گلبول‌ها به رشته‌های اعصاب مربوط به یکی از اندام‌های بدن بیماروارد شوند،آن اندام را با مشکل رو به رو می‌سازند که در نهایت منجر به بروز بیماری ام اس می‌گردند.


ادامه مطلب...

برچسب‌ها: MS
[ چهارشنبه 93/2/3 ] [ 8:22 صبح ] [ ]
 
 
 
سلامت نیوز: بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی، چه زن و چه مرد، اعلام می‌کنند که میل جنسی آن‌ها کم شده و یا اصلا میل جنسی ندارند که همین امر فشار فوق العاده زیادی را بر روی روابط زناشویی ایجاد می‌کند.

افسردگی بیماری قرن کنونی است، بیماری‌ای که بر همه ارکان زندگی افراد تاثیر می‌گذارد و همه جوانب زندگی خصوصی و اجتماعی بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افسردگی افزون بر اینکه عملکرد فرد مبتلا در محیط اجتماع و کار و فعالیت او را مختل می‌کند ومشکلات روحی روانی زیادی به وجود می‌آورد، بر عملکرد و توانایی جنسی بیمار نیز تاثیر مخربی دارد و استحکام خانواده را در ‌‌نهایت هدف قرار می‌دهد. این نوشتار به تاثیر بیماری افسردگی بر اختلالات جنسی می‌پردازد.

اگر شما هم مبتلا به بیماری افسردگی هستید و از مشکلات جنسی رنج می‌برید، نگران نباشید؛ تنها شما نیستید که با این مشکلات مواجهید. مشکلات جنسی شما ممکن است مواردی مانند اختلال نعوظ یا نداشتن توانایی در رسیدن لذت جنسی باشد که اغلب همزمان با افسردگی رخ می‌دهند. خبر خوب این است که پزشکان تا حد زیادی قادرند مشکلات جنسی مرتبط با افسردگی را درمان کنند.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/2/1 ] [ 5:22 عصر ] [ ]
<      1   2   3      
درباره وبلاگ

امکانات وب


وبلاگ هوادار حمید عسکری

ابزار منو ثابت